Nieuwsbrief oktober 2024

Na vier jaar hebben we , op eigen kosten (!!), weer een bezoek gebracht aan onze crèche in Brazilië. We werden hartelijk ontvangen en konden gelijk zien dat alles er prima uitzag. De crèche São Tiago is niet veel veranderd in deze afgelopen vier jaar. Slaap- en leslokalen zien er nog steeds goed uit, net als de douches en toiletten. Er is inmiddels ook een groentetuintje bij waar de kinderen kunnen zaaien en oogsten, heerlijk!
De crèche Des Neves wordt verplaatst naar een andere straat, de bestaande crèche is zeer oud en bestaat uit veel betonnen trappen, geen buitenspeelplaats en ook niet voldoende ruimtes voor de kinderen om onderwijs te genieten. Het aangeschafte (nieuwe) oude gebouw wordt opgeknapt een heeft naast een overkapping ook een buitenspeelplaats.

De binnenzijde gaan wij realiseren. We hebben inmiddels € 8000,= gestort en gaan dat nog tweemaal doen. Dit om de kinderen een fijn onderkomen en sanitaire ruimte te bezorgen. Daarnaast krijgen ze on-derwijs. We kunnen dit alles waarmaken dankzij jullie donaties.

Wij zijn ook dankbaar voor de donatie van Hervormde gemeente te Zonnemaire die ons trouw steunt, ook dit kwartaal weer. De cartridges brachten onlangs ruim € 80,= op. Veel geld komt ook binnen via lege petflessen en blikjes die we ontvangen, geweldig!
Bij AH in Zierikzee was in de maand juli de doneerknop voor statiegeld voor onze stichting bestemd wat een mooi bedrag van bijna € 200,= opleverde. In februari 2025 zijn we weer aan de beurt.
Van onze Kerkwerfse fysiotherapeut mochten we een leuke gift ontvangen.
In totaal is in het derde kwartaal € 942,95 binnengekomen.
Allemaal hartelijk dank hiervoor!

Hartelijke groeten van
CORRIE, JOPIE, ADRIE & HENK